Hybryda kontra hybryda plug-in

Wzrasta popularność samochodów elektrycznych. Oferta producentów staje się coraz bogatsza, również z uwagi na coraz ostrzejsze normy emisji, które muszą spełniać nowo produkowane pojazdy. Samochody elektryczne mają jeszcze pewne wady, takie jak wysoka cena, niewystarczająca infrastruktura umożliwiająca ich ładowanie i mniejszy niż w przypadku samochodów z silnikiem spalinowym zasięg. Dlatego wielu klientów decyduje się na napęd hybrydowy. Możemy wybrać między hybrydą, a hybrydą plug-in. Samochody z tym napędem wyposażone są w tradycyjny silnik spalinowy, ale też silnik elektryczny, zasilany z akumulatorów.

Polecamy: uchwyty rowerowe

Akumulatory, w przypadku typowych hybryd ładowane są w trakcie jazdy – podczas zwalniania i zjazdów. Niewielka pojemność akumulatorów sprawia jednak, że na samym napędzie elektrycznym nie pojedziemy zbyt daleko. Uruchamia się on głównie w powolnym ruchu miejskim. Inaczej jest w przypadku hybrydy plug-in, gdzie akumulator jest większy, a zasięg pojazdu korzystającego z samego tylko napędu elektrycznego – większy. Akumulator taki naładujemy również z gniazdka elektrycznego. Możemy więc częściej, niż w przypadku zwykłej hybrydy jeździć bez uruchamiania spalinowego silnika. Wciąż jednak jest on w samochodzie obecny, nie musimy się więc martwić o zasięg pojazdu.