Auto ekonomiczne - GreenWraz z wzrostem cen paliwa coraz więcej osób decyduje się na zakup samochodu z jak najmniejszym spalaniem. Dodatkowym plusem przy takim samochodzie jest niska emisja CO2. Dlatego też coraz więcej importerów ma w swojej ofercie takie auta. Jeszcze kilka lat temu większość z nich nie miała w swej ofercie aut ekologicznych,

jednak dziś tak już nie jest. Każdy duży koncern samochodowy, jeśli chce się liczyć na rynku to musi mieć takie auto w swojej ofercie. Jeśli firma sprzedaje takie samochody to znaczy, że idzie z duchem czasu i jest nowoczesna, a to też klient t bierze pod uwagę. Taki fakt wcale nie oznacza, że wszyscy muszą produkować samochody hybrydowe, wystarczy nowoczesna konstrukcja zwykłych silników spalinowych. Jednym z popularniejszych aut jest zeszłoroczna nowość, czyli Audi A1 z całą gamą oszczędnych silników. W samochodach tych zamontowano system Start-Stop z rekuperatorem. Ceny najsłabszych modeli zaczynają się od 66 000 złotych. Wśród samochodów ekologicznych znajduje się także Ford Ka. Ich silniki mają niskie zapotrzebowanie na paliwo pomimo braku systemu Start-Stop. Najbardziej ekologicznym jest model z silnikiem diesla o mocy 75 KM. Auto jest oferowane aż w siedmiu wersjach wyposażeniowych, za najtańszą wersje zapłacimy 43 500 złotych. Średnie spalanie auta wyniesie 4, 2l. Bardziej oszczędna jest Fiesta. Osiągnięto to między innymi poprzez użycie specjalnych opon, bardziej opływowych kołpaków, obniżenie układu jezdnego, zmianę oprogramowania. Auto z silnikiem 1, 6 spali zaledwie 3, 7l/100km. Najnowszy Peugeot 107 sprzedaje się tylko z jednym ekologicznym silnikiem spalinowym o mocy 68 KM. Ceny zaczynają się już od 26 000 złotych. Jego średnie spalanie wynosi 4, 5l /100km. Chevrolet Spark występuje z 68 konnym silnikiem spalinowym. Nie ma w nim jakiś specjalnych systemów ograniczających spalanie mimo tego zużywa on tylko 5, 1 l/100km. Bardzo ciekawą ofertę przedstawił Nissan, mowa o modelach Micra oraz Note. Pierwszy z nich z silnikiem 1, 2 spali zaledwie 3, 6l. Natomiast Note w najbardziej oszczędnej wersji, czyli 1, 5 dci spali 4, 3l. Z a tu nieco większych możemy zdecydować się na Opla Astre EcoFLEX oraz Opla Insignia EcoFLEX. Dla bardziej oszczędnych jest oczywiście Corsa. I tak, jeśli chodzi o spalanie to Corsa z silnikiem 1,3 CDI spali 3, 6l, Astra z tym samym silnikiem spali 4,1l. Natomiast Insygnia spali 5, 8l z silnikiem 2, 0 CDTi. Renault Twingo z silnikiem 1, 2 16v w wersji ekologicznej spali aż 5, 1l, co nie wydaje się zbyt dobrym osiągnięciem.